Меню сайту
Оцінка
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики за новим Державним стандартом
Вступ Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи розроблені відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та наказу МОНмолодьспорту від 13.04. 2011 року № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції від 11.05. 2011 року № 566/19304. Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи набувають чинності поетапно: у 5 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2013/14 навчального року; у 6 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2014/15 навчального року; у 7 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2015/16 навчального року; у 8 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2016/17 навчального року; у 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2017/18 навчального року. Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12бальною шкалою. Змістом вимог до оцінювання є виявлення, вимірювання та оцінювання навчальних досягнень учнів, які структуровані у навчальних програмах, за предметами. Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий. І початковий рівень, коли у результаті вивчення навчального матеріалу учень: • називає об’єкт вивчення (правило, вираз, формули, геометричну фігуру, символ тощо), але тільки в тому випадку, коли цей об’єкт (його зображення, опис, характеристика) запропонована йому безпосередньо; • за допомогою вчителя виконує елементарні завдання. ІІ середній рівень, коли учень повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним у процесі навчання, здатний розв’язувати завдання за зразком. ІІІ достатній рівень, коли учень самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє виконувати певні операції, загальна методика і послідовність (алгоритм) яких йому знайомі, але зміст та умови виконання змінені. IV високий рівень, коли учень здатний самостійно орієнтуватися в нових для нього ситуаціях, складати план дій і виконувати його, пропонувати нові, невідомі йому раніше розв’язання, тобто його діяльність має дослідницький характер. Кожен наступний рівень вимог включає вимоги до попереднього, а також додає нові. Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної ( індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування, та інші). Навчальний заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з місцевим органом управління освітою. При цьому оцінки за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до цих критеріїв. З метою підвищення мотивації учнів до навчання, формування ключових компетентностей, підвищення об'єктивності оцінювання впродовж всього періоду навчання, градації значущості балів за виконання різних видів робіт можна застосовувати рейтингову систему оцінювання.
Математика Орієнтовні вимоги оцінювання визначають загальні підходи до визначення рівня навчальних досягнень учнів з математики та встановлюють відповідність між вимогами до знань, умінь і навичок учнів та показником оцінки в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень з математики. При оцінюванні навчальних досягнень учнів враховуються: • характеристики відповіді учня: правильність, повнота, логічність, обґрунтованість, цілісність; • якість знань: осмисленість, глибина, узагальненість, системність, гнучкість, дієвість, міцність; • ступінь сформованості загальнонавчальних і предметних умінь і навичок; • рівень володіння розумовими операціями: уміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо; • досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези); • самостійність оцінних суджень. Також слід враховувати, що оцінювання якості математичної підготовки учнів здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями, який можна виявити в процесі усного опитування, та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час розв’язування задач і вправ. Вимоги навчальних досягнень учнів з математики
|
Пошук
|
|||||||||||||||||||||||||||||||